Spier massa

Sportvoeding en Supplementen

Door sporters...voor sporters....

Als fanatieke sporters weten wij wat je nodig hebt om optimaal te kunnen presteren. Steeds vaker kwamen wij in contact met merken sportvoeding die beloofde dat hun voeding het beste is wat je op de markt kunt krijgen maar dat viel meestal tegen.

Ze zeggen wel eens dat als je wilt dat iets goed gebeurd je het beter zelf kunt doen. Wij zijn dan maar aan de slag gegaan om te kijken of wij wel de supplementen konden maken die wel aan onze hoge eisen konden voldoen. Inmiddels zijn we alweer een aantal jaren van testen, proeven en uitproberen verder en kunnen wij met trots Sumonutrition presenteren.



Sportvoeding...waarom is dat zo belangrijk

Iedereen verbruikt tijdens je dagelijkse bezigheden energie. Een sporter verbruikt vaak meer energie dan iemand die niet sport en hebben vaak een bepaald doel voor ogen. Iemand die sport om af te vallen heeft een andere behoefte aan voeding dan iemand die juist bezig is om zijn of haar spiermassa op te bouwen. Voor iedere sporter is het van groot belang om de juiste sportvoeding te gebruiken om zo op een verantwoorde manier zijn of haar doel te bereiken.


Hoeveel energie heb ik nodig?

Elk lichaam heeft een minimale hoeveelheid aan energie nodig. Deze minimale hoeveelheid energie heb je nodig voor de zo genaamde primaire levensprocessen. Je kunt hierbij denken aan bijvoorbeeld ademhalen, het pompen van je hart maar ook de normale dingen die iedereen elke dag doet. Er wordt wel gezegd dat ieder mens al gauw tussen de 1200 en 2000 kcal nodig heeft om normaal te kunnen functioneren. Iemand die sport heeft echter al snel een grotere behoefte aan calorieën want hierbij geld hoe meer beweging en hoe meer spiermassa des te meer energie je verbrandt en dus calorieën je nodig hebt.


Te weinig gezonde voeding

Wanneer je te voeding neemt waarin te weinig vitaminen, mineralen en koolhydraten zitten zal dit vaak een negatief effect hebben op je training. Wanneer je druk aan het sporten bent en je hebt niet voldoende gegeten zal je lichaam voedingsstoffen uit je spiermassa halen en word deze spiermassa afgebroken. Het is dus zeker aan te raden om voldoende sportvoeding te gebruiken om zo het jo-jo effect tegen te gaan.


Waarom juist sportvoeding?

Zodra iemand voldoende gezonde voeding eet heeft diegene voldoende energie voor de dagelijkse behoeftes. Iemand die sport verbruikt meer energie dan iemand die niet sport. Hierdoor heeft de sporter behoefte aan meer voeding . Een gebalanceerd dieet met daarin de juiste voedingsstoffen zorgt niet alleen voor een sneller en beter resultaat maar ook dat je op een gezonde en een verantwoorde manier je doel bereikt.


Een goed advies

Een goed advies welke sportvoeding je het beste kunt gebruiken om jouw doel te behalen is onmisbaar. Wanneer je het niet zeker weet wat voor voeding jij het beste kunt gebruiken neem dan eerst contact met onze klantenservice op. Onze medewerkers zijn zelf ook fanatieke sporters en weten wat goed voor je is.


Uitsluitend de beste kwaliteit

In Nederland gebruiken veel sporters voedingssupplementen en sportvoeding en dat is niet voor niets. De juiste sportvoeding kan je helpen om optimaal te presteren, ervoor zorgen dat je lichaam snel hersteld na een zware workout en het helpt je jouw conditie op te bouwen en op peil te houden. Maar met sportvoeding alleen ben je er nog niet. Zo kunnen ook voedingssupplementen een grote toegevoegde waarde hebben voor de sporters.
Er zijn veel verschillende soorten sportvoeding en voedingssupplementen. Je kunt deze voeding en supplementen bij verschillende aanbieders kopen. Echter is het van groot belang om te kijken wat de samenstelling en de kwaliteit van de voeding en supplementen en is het van belang dat je weet welk resultaat je zelf wilt bereiken.
Over de kwaliteit van de sportvoeding van Sumonutrition kunnen wij kort zijn...die is gewoon super. Wij werken uitsluitend met de beste producenten en leveren ons klanten dan ook een uitstekende kwaliteit tegen een betaalbare prijs. De sportvoeding en voedingssupplementen die wij aan onze klanten leveren gebruiken wij zelf ook. Hoe kunnen wij anders achter onze producten staan en u optimaal adviseren?


Fast & Furious Pre Workout

Fast & Furious Framboos met meerdere ingrediënten van de beste kwaliteit. Dit zonder toevoeging ..

€35,99 €33,02

Whey Protein Pro Eiwit Mix 1000 gr

Wei Eiwit Pro onderscheidt zich in de markt door haar smaak, structuur en kwaliteit. Een zeer goed e..

€29,49 €27,06

Antioxidant 90 caps

Antioxidanten helpen in het lichaam om vrije radicalen weg te vangen. Vrije radicalen zijn "ongebond..

€18,51 €16,98


Vitamines

Vitamines zijn net als mineralen stoffen die in een beperkte hoeveelheid in onze eten en drinken voorkomen. Wanneer je extra vitamines neemt zul je geen extra energie krijgen maar ze zijn wel zeer belangrijk voor een goede gezondheid. Ieder mens heeft vitamines nodig. Nu kennen wij in Nederland geen vitaminetekorten maar er zijn wel groepen mensen die extra vitamines goed kunnen gebruiken.

Vooral sporters zijn gewend om hun dieet aan te passen. Vaak wordt er gekozen voor voeding die rijk is aan koolhydraten. Regelmatig komt het dan voor dat hierdoor een tekort aan vitamines ontstaat. Zeker voor sporters is het dus van belang om de nodige vitamines aan te vullen om zo te voorkomen dat er een vitaminetekort ontstaat.

Mineralen

Mineralen zijn stoffen die in kleine hoeveelheden in onze eten en drinken voorkomen. Mineralen helpen je lichaam normaal te groeien en te ontwikkelen. Mineralen zijn dus onmisbaar voor een goede gezondheid.

Aangezien een sporter meer vitamines en mineralen verbruiken dan mensen die niet sporten is het belangrijk om ervoor te zorgen dat deze voldoende mineralen binnen krijgen.

Zoals gezegd zijn er veel verschillende mineralen met ieder zijn eigen eigenschappen. Een aantal mineralen zijn o.a. : Calcium, Fluor, Jodium, Koper, Magnesium, Mangaan, Molybdeen, Selenium, IJzer en zink.

Koolhydraten

Vezels, suikers en zetmeel zijn een belangrijke bron als het om energie gaat. ons lichaam kan niet zonder koolhydraten. De hersenen kunnen niet zonder o.a. glucose, een soort koolhydraat. Maar ook voor de rode bloedcellen zijn koolhydraten erg belangrijk.

Wanneer je als sporter dus een extra inspanning wilt kunnen leveren is het erg belangrijk om ervoor te zorgen dat je kiest voor koolhydraat rijke voeding. Denk hierbij bijvoorbeeld aan aardappelen, peulvruchten, groente en fruit en volkorenbrood. Hou er wel rekening mee dat het teveel nemen van koolhydraat rijke voeding weer negatieve invloed kan hebben op je gewicht en op je cholesterol.

De juiste hoeveelheid koolhydraten aangevuld met de nodige vitamines en mineralen zorgen ervoor dat je optimaal kunt presteren.



* Altijd een eerlijk advies

* Altijd de beste prijs

* Vandaag besteld en vandaag verstuurd

* 30 dagen bedenktijd

Webwinkel Keurmerk

Webwinkel Keurmerk en klantbeoordelingen


Banner betaal